Govor

Pri oglaševanju v Ljubljani je potrebno izpostaviti, da je Ljubljana preplavljena z oglasi vseh vrst. MOL določa s prostorskim načrtovanjem in odlokom o oglaševanju vzdržno število oglasnih mest. Zadnji podatki, ki sem jih našla, so iz leta 2011, ko naj bi bilo dovoljeno število 2080. Nekateri podatki govorijo o 10000 oglasnih mestih. V Dnevniku dne 23.  septembra, ker je očitno tudi novinarko Vanjo Brkić zanima ta tema beremo, navajam: "Inšpektorat MOL v svojem zadnjem letnem poročilu navaja, da je po oceni mestne občine objektov za oglaševanje več kot 8100 in da so jih v letu 2023 popisali dobro četrtino". Župana zlasti motijo objekti za oglaševanje na zasebnih zemljiščih, zato je inšpektorat že lansko leto napovedal odstranjevanje. Koliko je nezakonitih oglasnih objektov, bivša direktorica Inšpektorata MOL Barbara Barle, v prej omenjenem članku iz Dnevnika ni želela ugibati, župan pa je ocenil, da bi takšnih utegnilo biti okrog 7000? Veliko so jih odstranili lastniki sami, več kot 400 pa naj bi jih lansko leto odstranil inšpektorat. Zato je moje vprašanje, koliko oglasnih mest inšpektor, Inšpektorat MOL odstranil na zasebnih površinah v letu 2023, in koliko v letu 2024? MOL na nekaterih javnih zemljiščih za oglasni prostor zaračunava takso. Od leta 2007 do 2014 je Mestna občina Ljubljana zaračunavala takso tudi za oglasne prostore na zasebnih zemljiščih. Odlok o oglaševanju takso poimenuje nadomestilo, verjetno za uporabo občinskega zemljišča in se plačuje poleg najemnine, da udeležbe pri dobičku sploh ne omenjam. Dejstvo je, da ima MOL monopol pri ponujanju oglasnih prostorov v Ljubljani, kjer pa oglašujejo podjetja iz vse države, novih oglasnih mest ne ponuja z javnim razpisom, kot določa Zakon o javno-zasebnem partnerstvu, ampak jih večinoma dobi največji najemnik oglaševalskih mest v Ljubljani z dodajanjem aneksov k pogodbi iz leta 2004, ki je bila za postavitev 450 nadstrešnic nad avtobusnimi postajališči. Za to pogodbo, je ta najemnik leta 2000 dobil 900 oglaševalskih mest, sedaj pa zaradi izvajanja javnega sistema izposoje koles dobiva pravico do postavitve novih oglasnih tabel in vitrin. Posledica takšnega delovanja MOL in župana je hudo omejevanje konkurence drugih ponudnikov oglaševanja, zato sprašujem, kdaj bo MOL v Ljubljani zagotavljala konkurenčnost ponudnikov oglaševanja? Zakaj Mestna občina Ljubljana kljub zavezam agencije za varstvo konkurence iz leta 2013 ne izvaja javnih razpisov za oglaševanje na javnih površinah MOL? Hvala.