Katarina KondaJa. Pozdravljeni. Mestna občina Ljubljana občanov ne obvešča o spremembah področne zakonodaje nosilcev urejanja prostora, je pa pobudnike v času zbiranja petih sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta opozarjala, da bodo morali v postopku sprejemanja OPN zagotoviti nadomestna stavbna, nadomestna kmetijska zemljišča, če jim bo spremenjena namenska raba iz kmetijskih zemljišč v stavbna. Torej, če bo to odobreno. Za področje kmetijstva in kmetijskih zemljišč, je pristojno Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Ta poda svoje mnenje na osnutek OPN in v tem mnenju občini poda konkretne usmeritve in stališča do podanih predlogov. Zagotavljanje nadomestnih kmetijskih zemljišč je ministrstvo za kmetijstvo zahtevalo že v postopku četrtih sprememb in dopolnitev OPN MOL ID, ne glede na kasnejšo spremembo Zakona o kmetijskih zemljiščih. MOL takso za obravnavo pobud za spremembo namenske rabe obračunava na podlagi 120. člena Zakona o urejanju prostora in 1. člena Odloka o določitvi takse za obravnavanje zasebnih pobud za spremembo namenske rabe prostora v občinskem prostorskem načrtu. Plačilo takse ne zagotavlja spremembe namenske rabe prostora v OPN, ampak je pogoj, da je pobuda obravnavana, glede skladnosti s temeljnimi pravili urejanja prostora. Pobude zaradi spremembe Zakona o kmetijskih zemljiščih še niso avtomatično nesprejemljive, ampak od pobudnika zahtevajo, da zagotovi ustrezna nadomestna kmetijska zemljišča. V postopku petih sprememb je res, smo sprejeli približno 1500 pobud. Treba je pa vedeti, da se ne zaračunava, da se za vsako od teh pobud ne zaračunava 300 EUR, zaračunava se samo za tiste pobude, ki zahtevajo konkretno spremembo namenske rabe in takih pobud je bilo približno 40 %, torej za primer namenske rabe in za te se je izračunala taksa, torej od 1500-tih 40 procentov. MOL takse pobudnikov ne bo vračala, ker plačilo takse ni bil pogoj, ne zagotavlja spremembe namenske rabe prostora, s prihodki takse pa se je plačalo financiranje nalog s področja urejanja prostora.